Treceți la conținutul principal

RETETE DE MANCARE

Creveți cu orez – o rețetă pe gustul copiilor


Nu știu de ce, poate datorită faptului că au un gust dulce, dar copiii mei sunt înnebuniți după creveți. Iar eu mă bucur, pentru că au multe proteine, omega 3 și sunt buni pentru ei. Aveți nevoie de: creveți decorticați – din păcate nu am găsit decât congelați, dar sunt buni și așa o cană de orez 4 căței de usturoi zeamă de lămâie ulei de măsline sare, piper și boia (boia pun pentru că le place mai mult dacă orezul are culoarea mai roșie) Mai întâi se pune apa cu sare la fiert pentru orez. Dacă vreți, puteți pune și puțină vegeta. După ce puneți orezul la fiert, vă puteți ocupa de creveți, că merge repede. Creveții se spală și se scurg de apă. Se pune ulei la încins […]

Cotlet de berbecuț cu cartofi și legume la cuptor



Eu una nu puteam să suport carnea de oaie. Iar când eram mică și bunică-mea făcea miel sau oaie, o puneam să spele toate vasele în care a gătit cu tot felul de detergenți, să nu mai simt mirosul. Ei bine, mai târziu, când soțul meu a făcut niște costițe de oaie la cuptor, ținându-le la macerat și curățându-le de grăsime, nu numai că am putut să mănânc, dar mi-a plăcut la nebunie. 🙂 Ieri am hotărât să fac niște cotlet de berbecuț la cuptor, așa că am pus de seara la macerat carnea în frigider, în ulei de măsline și frunze de busuioc și oregano. Iar azi le-am băgat la cuptor și a ieșit o minunăție. Aveți nevoie de: cotlet de berbecuț câțiva cartofi roșii (au mai puține calorii) […]

Rețetă: pulpe de rață cu varză



Am găsit într-un supermarket pulpe de rață, și nu am rezistat să nu cumpăr, știind cât de gustoase pot fi. Carnea de rață e de departe preferata mea dintre toate păsările (gustate până acum). Iar untura de rață e foarte sănătoasă. Am îndrăznit, așadar, să mă aventurez în a găti pulpele de rață, combinându-le cu varza (din păcate nu am avut varză roșie). Nu am știut exact cât timp le trebuie să se pătrundă, și am aflat că îți ia cam o oră și jumătate, aproape două. Probabil și în funcție de cât de “bătrână” a fost rața. Așadar, pentru 2 persoane aveți nevoie de: 2 pulpe de rață o căpățână de varză (nu prea mare) o ceapă medie 3, 4 frunze de dafin cimbru o lingură de pastă de […]

Păstrăv la cuptor cu legume



În ultima vreme am decis să mâncăm mai sănătos, adică să încercăm pe cât posibil să evităm o perioadă cărnurile care conțin colesterol în cantități mari, și mai ales să nu le combin cu cartofi, mămăligă, orez etc. Așa că de data asta am gătit peștele cu legume, și a ieșit o minunăție, la care a contribuit și mujdeiul de usturoi și vinul alb. Păstrăvul este peștele meu preferat când vine vorba de gust. În plus, este destul de ușor de mâncat, deoarece oasele se desprind ușor. Rețeta e clasică, și pe cât de simplu și rapid se prepară, pe atât e de gustos. Eu am avut patru păstrăvi mai mici, pe care i-am curățat bine și i-am spălat de seara, și i-am lăsat în ulei de măsline, în frigider, […]

Ghebe – ciuperci delicioase; rețete de mâncare cu ghebe


Ghebele sunt ciuperci care cresc toamna, pe lemnul coniferelor sau foioaselor. Sunt foarte gustoase, însă trebuie fierte bine, deoarece conțin anumite substanțe toxice cere, prin fierbere se distrug în totalitate. Le-am gătit în două moduri: 1. Cu ceapă și morcov: Se spală, se taie și se fierb ghebele cam 10 minute, apoi se scurg bine de apă. Ceapa și morcovul se toacă mărunt și se călesc în ulei. Se adaugă apoi ciupercile și se mai lasă la călit cam 5 minute, amestecând continuu. Se pune sare, piper și boia, apoi se adaugă un pahar cu apă și se lasă să fiarbă cam 15 minute, amestecând din când în când. Se mai adaugă apă dacă scad prea mult. La final se amestecă o lingură de făină cu apă într-o farfurie, având […]

Știuca este un pește răpitor, de apă dulce, care poate avea de la 30 cm până la chiar 150 cm lungime. Carnea de știucă este și foarte sănătoasă, și foarte gustoasă. Rețeta de azi e puțin mai ieșită din comun. Sincer, eu nu îndrăzneam asemenea combinații, dar soțul meu, care e mai curajos în arta gătitului, a reușit să facă minuni la tavă. 🙂 Aveți nevoie de: o știucă mai mică un dovlecel o vânătă un ardei roșu mare și 2 ardei iuți o ceapă 3, 4 căței de usturoi în coajă 2, 3 roșii tăiate sferturi boabe de struguri (capătă un gust deosebit, și nu veți regreta că i-ați pus) ulei de măsline sare, piper și boia o căpățână de usturoi pentru mujdei, o roșie și puțin pătrunjel verde […]

Ceafă de porc cu slănină și mujdei cu boia



Știu că e o rețetă banală. “cine nu știe să prăjească o ceafă de porc?” veți spune. Dar sunt și aici unele mici secrete care fac minuni. Iar pentru începătorii din bucătărie, orice sfat prinde bine. Îmi aduc aminte când am prăjit piept de pui pentru prima dată. Mi s-a părut că am făcut o minune, nu alta. :)) Aveți nevoie de: 3, 4 felii de ceafă de porc (depinde câți veți fi la masă) tot atâtea felii de slănină, crestate o căpățână de usturoi o linguriță de boia ulei pentru prăjit sare și piper cartofi Mai întâi curățați cartofii și îi tăiați tip pai. Apoi spălați ceafa și tăiați și crestați slănina. Curățați și usturoiul, să îl aveți pregătit. Puneți apoi la încins uleiul pentru cartofi (cartofii necesită mai […]

Rețetă: știucă dată prin făină și prăjită în ulei



Dacă în urmă cu ceva vreme v-am dat rețeta pentru știucă la cuptor, acum vine varianta mai simplă: dată prin făină și prăjită în ulei. Se poate aplica la aproape orice tip de pește. Știuca se curăță, se spală și se taie rondele. Nu e neapărat să fie rondele, poate fi și file. Se condimentează cu sare și piper și se lasă în ulei de măsline cu puțină zeamă de lămâie, timp de câteva ore. Apoi se pregătește într-o farfurie făina cu boia și se pune uleiul la încins, într-o tigaie. Se dă fiecare bucată de pește prin compoziția de făină cu boia, apoi se pune la prăjit, aproximativ 5, 6 minute. Se poate servi cu mămăligă sau, de ce nu, cu cartofi și legume la cuptor, cum l-am servit […]

Rețetă: știucă cu cartofi și legume, la cuptor



Când eram mică nu mâncam știucă, din cauză că nu-mi plăcea cum arată. Dar mai târziu, când am gustat, mi-am dat seama ce-am pierdut. Pe cât e de “urâtă”, pe-atât e de gustoasă. :)) Aveți nevoie de: o știucă mai mare 4, 5 cartofi un morcov mare sau 2 mai mici o țelină un ardei gras roșu o ceapă o rădăcină de pătrunjel o lămâie ulei de măsline sare și piper + oregano, pentru cartofi usturoi (pentru sos) – o căpățână pătrunjel verde Știuca se curăță, se spală bine și se taie felii, ca în imagine. Apoi se condimentează cu sare și piper, se adaugă ulei de măsline și zeama de la o jumătate de lămâie și se lasă astfel cam jumătate de oră. Între timp, curățați cartofii și țelina […]

Rețetă: creier de porc cu ceapă – gata în 10 minute



Nu e tocmai pe gustul tuturor, conține și destul de mult colesterol, dar are și părți bune: vitamine (E, C, B6 și B12) și grăsimi sănătoase. Așa că, cui îi place creierul de porc, poate să mănânce o dată, de două ori pe lună, iar eu vi-l recomand prăjit simplu, cu ceapă. Pe deasupra, nu-ți ia mai mult de 10 minute să-l prepari, deoarece creierul se pătrunde repede. Merge cu cartofi (natur, sau chiar prăjiți) și cu salată de roșii. Aveți nevoie de: creier de porc (cam 500 g) o ceapă medie ulei de măsline sau floarea soarelui sare piper o tigaie de care nu se prinde (eu am folosit tigaia ceramică) Creierul se spală bine-bine, iar ceapa se taie solzișori. Se încinge uleiul, se călește ceapa, apoi se pune […]

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se elimină un virus de computer ?

Cum se elimină un virus de computer Windows 7   În cazul în care computerul este infectat cu un virus, veți dori să îl eliminați cât mai rapid posibil. O modalitate rapidă de a căuta viruși este să utilizați un scaner online, cum ar fi Microsoft Safety Scanner. Scanerul este un serviciu online gratuit care vă ajută să identificați și să eliminați viruși, să curățați hard diskul și, în general, să îmbunătățiți performanța computerului. Dacă nu știți sigur dacă pe computer se află un virus, consultați  Cum pot ști dacă există un virus pe computer?  pentru a vedea câteva indicii relevante. Pentru a încerca alt scaner online, urmați linkurile la alte firme care le furnizează din pagina Web pentru  furnizori de software de securitate Windows . Dacă este posibil să vă conectați la Internet Dacă este posibil să accesați un site Web utilizând browserul Web, executați o scanare online. Pentru a executa Microsoft Safety Scanner Accesați pagina Web  Microso

POZE COMICE