Permise de conducere
Permise de conducere
Permisele de conducere românești sunt valabile pe tot teritoriul Uniunii Europene până la expirare.
Conform Directivei 126/2006/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, cetățenii europeni (inclusiv cei români) care au rezidență într-alt stat membru UE, diferit de cel de origine, au obligația de a solicita reînnoirea permisului de conducere în statul de rezidență. Astfel, cetăţenii români rezidenţi în Spania vor solicita reînnoirea permiselor de conducere în Spania în momentul expirării, pierderii sau furtului permisului românesc de conducere. În acest sens, aceştia trebuie să se adreseze Direcţiei de Trafic din provincia spaniolă de rezidenţă.
Cetăţenilor români care şi-au obţinut permisul de conducere românesc înainte de a-şi stabili rezidenţa în Spania (înainte de a obţine NIE), li se recunosc automat toate categoriile obţinute până la acea dată. În cazul în care permisul a fost obţinut în România după obţinerea rezidenţei spaniole (NIE), persoanele interesate vor fi examinate din nou de către autorităţile spaniole.
Vize şi servicii consulare
Program
Programul de lucru cu publicul este de luni până joi de la 09.00 la 17.00, iar vinerea de la 09.00 la 16.00
Calendar zile nelucrătoare pentru anul 2015
1 și 2 ianuarie – prima și a doua zi de Anul Nou
6 ianuarie – Epifania del Señor (Reyes)
13 aprilie – a doua zi de Paște
1 mai – Ziua Muncii
1 iunie – a doua zi de Rusalii
12 Octombrie – Ziua Națională a Spaniei
30 noiembrie – Sfântul Apostol Andrei
1 Decembrie – Ziua Națională a României
25 decembrie – prima zi de Crăciun
Secția Consulară nu întocmește liste de ordine!
- Important! Preluarea cererilor de pașaport se face de luni până joi, între orele 9.00-15.00.
- În cazul în care, din motive întemeiate, doriți programare, vă rugăm să transmiteți solicitarea la adresa programari@consuladoderumania.es sau la numărul de fax. +34 914165025. Programarea se va face pentru o zi de vineri, între orele 9.00-15.00
- Eliberarea pașapoartelor se face de luni până joi, între orele 14.30-16.30. Nu se admit excepții.
- Pentru obținerea unui titlu de călătorie nu este nevoie de o programare prealabilă.
Informațiile consulare sunt disponibile fie la secțiunea Servicii consulare, fie pe avizierele situate la poarta Secției Consulare. De asemenea, informațiile consulare pot fi obținute:
- prin e-mail la adresa:
- prin fax (la numărul +34 914165025);
- telefonic (la numărul +34 917344004)
- la biroul de informații situat în incinta Sectiei Consulare.
Vă reamintim că, din cauza numeroaselor solicitări telefonice ale cetățenilor români și străini, nu este posibilă preluarea tuturor apelurilor. De aceea, vă rugăm să folosiți și celelalte mijloacele de comunicare și îndeosebi e-mail-ul pentru contactarea Consulatului sau obținerea informațiilor consulare.
După orele de program functionează telefonul cu numărul +34 649656032 pentrusituații de urgență. Cazurile de urgență sunt considerate următoarele:
- decesele
- accidentele (de muncă sau circulație).
- decesele
- accidentele (de muncă sau circulație).
- calamități
Servicii consulare
Obţinerea paşaportului simplu electronic
- Important
- Preluarea cererilor de pașaport se face de luni până joi, între orele 9.00-15.00.
- În cazul în care, din motive întemeiate, doriți programare, vă rugăm să transmiteți solicitarea la adresa programari@consuladoderumania.es sau la numărul de fax. +34 914165025. Programarea se va face pentru o zi de vineri, între orele 9.00-15.00
- Eliberarea pașapoartelor se face de luni până joi, între orele 14.30-16.30. Nu se admit excepții.
- Pentru obținerea unui titlu de călătorie nu este nevoie de o programare prealabilă.
Taxa consulară este 100 euro, iar termenul de eliberare este de aproximativ 30 zile lucrătoare de la data depunerii cererii.
PAŞAPORTUL SIMPLU ELECTRONIC se elibereazã cetãţenilor români cu domiciliul în România (conform legii, o persoană poate avea un singur domiciliu şi o singură reședință) şi cetățenilor români cu domiciliul în străinătate.
IMPORTANT! Cetățenilor români care solicită pentru prima dată pașaport cu stabilirea domiciliului în străinătate, li se va reține cartea de identitate!
Procesarea cererii de eliberare a pașapoartelor electronice și a titlurilor de călătorie presupune prezența obligatorie a solicitantului la sediul consulatului, inclusiv a minorilor, având în vedere că este necesară prelevarea amprentelor, fotografia și semnătura digitală. De asemenea, este necesară prezentarea în original a tuturor actelor necesare eliberării documentelor de călătorie.
Paşaportul simplu electronic
Obținerea paşaportului simplu temporar
Taxa consulară este de 80 euro, iar eliberarea paşaportului simplu temporar se face în aceeaşi zi.
PAŞAPORTUL SIMPLU TEMPORAR se eliberează cetățenilor români care nu mai posedă un document de călătorie valabil, iar în perioada imediat următoare au nevoie urgentă demonstrată de un paşaport valabil. Pașaportul temporar are o valabilitate de maxim un an și se eliberează doar o singură dată (spre exemplu, pentru a călători urgent în afara UE).
Documentele necesare pentru eliberarea paşaportului simplu temporar:
- Cartea de identitate/buletinul de identitate/pașaportul expirat
- În situația pierderii/furtului , denunțul făcut în fața autorităților spaniole, tradus de un traducător autorizat
- Pentru minori, este necesară prezența ambilor părinți, cu documente de identitate valabile (cartea de identitate/buletinul de identitate/pașaportul), precum și certificatul românesc de naștere al minorului.
- Documentul din care să rezulte necesitatea şi urgenţa eliberării acestui document, cu traducerea efectuată la consulat
- În cazul în care unul dintre părinți nu poate fi prezent, procură notarială în vederea obținerii unui pașaport pentru minor
- În cazul minorilor, este obligatorie prezența minorului și a ambilor părinți
- În cazul în care numele actuale ale părinților nu coincid cu cele din certificatul de naștere al minorului, va trebui să prezentați și certificatul de căsătorie, sentința de divorț sau documentul din care reiese respectiva schimbare
NOTĂ
SE RECOMANDĂ CA MINORUL CĂRUIA I SE VA FACE PAșAPORTUL SĂ FIE IMBRĂCAT IN PARTEA SUPERIOARĂ ÎN CULORI ÎNCHISE SAU INTENSE, EVITÂNDU-SE CULORILE DESCHISE SAU ÎMBRĂCĂMINTEA ÎN CAROURI SAU CU DUNGI DE CULOARE DESCHISĂ
Servicii consulare
Procurarea de acte din România
La cererea persoanelor interesate, se pot procura din România următoarele documente:
1) Duplicate ale certificatelor de stare civilă din România (certificate de naștere, căsătorie, deces)
2) Certificatul de cazier judiciar
- Cu excepția certificatelor de naștere și ale celor de deces, nu pot fi cerute acte pentru alte persoane. Actele se eliberează numai pe baza unei cereri semnate de titulari. Înmânarea lor se face, de asemenea, numai titularilor sau împuterniciților acestora cu procură autentificată.
Durata obținerii duplicatelor certificatelor de stare civilă este de circa 3 luni, a cazierelor judiciare de circa 4 – 8 săptămâni, în funcție de răspunsul autorităților competente din România.
Prin intermediul oficiilor consulare ale României din Spania se poate obține și aplicarea apostilei în conformitate cu Convenția de la Haga din 5 octombrie 1961 pe certificatele de stare civilă și de cazier judiciar.
În cazul în care se solicită apostilarea certificatelor procurate anterior, durata de așteptare a documentelor apostilate este de 4-6 săptămâni.
Servicii consulare
Acordarea cetăţeniei române conform art.8 din Legea nr. 21/1991
Cetăţenia română se poate acorda, la cerere, cetăţeanului străin sau persoanei fără cetăţenie, dacă îndeplineşte următoarele condiţii:
- s-a născut şi domiciliază, la data cererii, pe teritoriul României sau, deşi nu s-a născut pe acest teritoriu, locuieşte în mod legal, continuu şi statornic pe teritoriul statului român, de cel puţin 8 ani sau, în cazul că este căsătorit cu un cetăţean român, de cel puţin 5 ani;
- dovedeşte prin comportare, acţiuni şi atitudine loialitate faţă de statul român, nu întreprinde sau sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept sau a securităţii naţionale şi declară că nici în trecut nu a întreprins asemenea acţiuni;
- a împlinit vârsta de 18 ani;
- are asigurate mijloacele de existenţă;
- este cunoscut cu o bună comportare şi nu a fost condamnat în ţarăsau strănatate pentru o infracţiune care îl face nedemn de a fi cetăţean român;
- cunoaşte limba română şi posedă noţiuni elementare de cultură şi civilizaţie românească, în suficienta măsură pentru a se integra in viaţa socială;
- cunoaşte prevederile Constituţiei României.
Termenele prevăzute la alin.1 lit.a) pot fi reduse până la jumătate în cazul în care solicitantul este o personalitate recunoscută pe plan internaţional ori a investit în România sume ce depăşesc 500 000 euro.
- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
Comentarii
Trimiteți un comentariu